Házakban Jártunk

100 éves házak - Nagymező utca 3.

2015. október 28.

Ezt a bejegyzést legalább fél éve írom. Még tavasszal a 100 éves házak ünnepén néztük meg, a Nagymező utcában találtunk rá. Nagyon megtetszett és mindig nekirugaszkodtam, hogy írok valami okosat, de mindig ilyen építészes fellengzős nyálverés lett belőle, úgyhogy elhatároztam, hogy nem írok semmit, csak a képeket mutatom, egy-két megjegyzéssel. Íme a szóban forgó ház:

100_1.jpg

Premodern stílusú, kicsit angolos.

wp_20150419_17_18_07_pro.jpg

Jó lehet itt élni. Fantasztikus teraszok és erkélyek... Nem tudom, ezek fontos dolgok. Olyan sokat dob az ember életén, ha az, ahová hazamegy, szerethető, és reggel, amikor kinyitja a szemét, valamilyen jó környezetben találja magát. Szerintem erre érdemes négyzetmétereket "áldozni". A nagy ablakok, sok fény, teraszok, nagy területek, értelmes belmagasság... ez miért luxus? Szerintem hosszú távon ezzel meg lehet spórolni mindenféle orvosokat és pszichiátereket, de komolyan. Ez a ház itt igen nagyvonalú, de amúgy a jó élethez nem kell sok. Pl most, hogy egy 2,9m-es belmagasságú lakásban lakom, sokkal kevésbé érzem magam egy lapos csótánynak, mint amikor 2,7m-esben laktam, és csak 20 cm-ről van szó. Egy sor falazóblokk!

wp_20150419_17_15_18_pro.jpg

Kerestem az alaprajzát de nem találtam meg sajnos, de a külsőből ítélve a belső is biztos, hogy jól ki van találva. A lépcsőház is olyan, amilyen, korrekt, már nem is nagyon emlékszem rá:

wp_20150418_16_01_54_pro.jpg

Most nem is ez a lényeg, ez a ház főként kívülről elbűvölő. Egyszerűen megnyugtató ránézni. Városias és egyben otthonos, modern és közben tradicionális, kissé uras... Lakhatna itt Hercule Poirot. Olyan véletlen itt ez a ház, elüt a környezetétől, sokkal jobb, mint a környéken bármelyik. Az embernek föl sem tűnik, mert csak megy, baktat az orra után, pedig!... Nem is tudok többet mondani róla, inkább csak tovább nézegetem.

wp_20150419_17_12_12_pro.jpg

 

süti beállítások módosítása